Over mij

Mijn foto
Onderwijzeres in de Don Boscoschool te Waregem, vierde leerjaar. Vanuit mijn muzikaliteit vertoon ik een grote interesse naar de muzische mens. Ik geloof in de magische kracht dat muzische vorming in zich heeft. Eerst de geest moet worden geïnspireerd om het te kunnen uitdragen.

zondag 6 februari 2011

Klas 5 creëert 'slagwerkkunst' dankzij STOMP!

Als je in de metro zit zie je vaak groepjes jongens
op de banken en de ramen trommelen. Een irritant verschijnsel.
In 1991 begrepen twee mannen uit Brighton het net even wat beter.
Nu, dik vijftien jaar later, is STOMP wereldwijd bekend
en heeft de groep meer dan tien miljoen bezoekers gehad.

Wie is nu 'STOMP'?

STOMP is ontstaan door de samenwerking van Luke Cresswell en Steve McNicholas. Het begon als muziek en straattheater en groeide uit tot heuse slagwerkkunst. De straat is de inspiratie voor STOMP. Hier vinden ze genoeg dingen waar ritme uit te halen is. Van bezems tot ontstoppers, holle pijpen tot waterflessen, aanstekers en luciferdoosjes en zelfs een vuilniszak vol afval weten ze als instrument te gebruiken. Door een combinatie van verschillende groottes, lengtes en diktes van hetzelfde voorwerp worden verschillende toonsoorten gecreëerd. Zo weten de zes mannen en twee vrouwen van iets simpels iets heel muzikaals te maken.

Filmfragment:


Foto's van een repetitiemoment:











1 opmerking:

  1. Dit vond ik een echt een super coole opdracht vooral de ritmes, dat waren echt eens toffe hoor!!!

    Ruth

    BeantwoordenVerwijderen