Over mij

Mijn foto
Onderwijzeres in de Don Boscoschool te Waregem, vierde leerjaar. Vanuit mijn muzikaliteit vertoon ik een grote interesse naar de muzische mens. Ik geloof in de magische kracht dat muzische vorming in zich heeft. Eerst de geest moet worden geïnspireerd om het te kunnen uitdragen.

vrijdag 27 juni 2014

CHAPLIN FOREVER!

 
Een man die ik tot op vandaag nog steeds bewonder:
regisseur, acteur, componist en natuurlijk komiek!
Net als Michael Jackson in de muziekwereld heb je ook
Charlie Chaplin in de theaterwereld die niet zomaar aan ons voorbij kan gaan.
 
Is het nu toeval of niet maar Chaplin stierf in mijn geboortejaar, 1977.
Wat die man gerealiseerd heeft in die tijd is fenomenaal en vaak niet te vatten.
Daarom krijgen de kinderen vaak op school (diverse leerjaren)
videofragmenten te zien van Chaplin.
Bespreken en analyseren van zijn kortfilms en films zoals:
Modern Times, The Kid, Circus.
Vanuit de films volgen natuurlijk de lessen 'bewegingsexpressie'.
Ik kan zeggen dat de kinderen van vandaag er volop kunnen van genieten.
 
 
CHARLIE CHAPLIN
 
 
 
Amerika 1939
De sterren van Hollywood: Charlie Chaplin
Een herinnering aan Chaplin's film "Circus", waarin hij in een leeuwenkooi terechtkomt!
 
BIOGRAFIE CHAPLIN:
 
Charles Spencer (Charlie) Chaplin jr.
(Walworth, Londen, 16 april 1889 – Vevey, Zwitserland, 25 december 1977,
was een Engelse artiest, acteur, regisseur, componist en komiek.
Daarnaast deed hij ook nog aan pantomime en Vaudeville.
Hij was in de tijd van het ontstaan van de bioscoopfilm in de Verenigde Staten
een van de beroemdste filmsterren ter wereld.
Later werd hij ook filmregisseur.
Zijn bekendste rol was die van de zwerver (The Tramp),
een mannetje van eenvoudige komaf met een klein snorretje
en een aanzienlijke persoonlijke waardigheid.
Met een strakzittende jas, een rotting (rotan wandelstokje) en een hoedje
lukt het hem in het dagelijks leven steeds weer
vanuit een underdog-situatie zijn moeilijkheden te overwinnen.
Chaplin speelde deze rol met veel succes van 1914 tot 1936 in tientallen films.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten