Over mij

Mijn foto
Onderwijzeres in de Don Boscoschool te Waregem, vierde leerjaar. Vanuit mijn muzikaliteit vertoon ik een grote interesse naar de muzische mens. Ik geloof in de magische kracht dat muzische vorming in zich heeft. Eerst de geest moet worden geïnspireerd om het te kunnen uitdragen.

vrijdag 23 september 2011

Andy Warhol in klas 4... raad het plaatje!

Wie was Andy Warhol?
Andy Warhol (Pittsburgh, 6 augustus 1928 - New York City, 22 februari 1987) was een Amerikaans kunstenaar, cineast en publicist. Warhol werkte tevens als muziekproducent en acteur. Vanuit zijn achtergrond en ervaring in de toegepast kunst was Warhol één van de protagonisten van de Pop-art in de Verenigde Statern in de jaren 50 en 60 van de 20e eeuw. Warhol heet de silver prince van de pop.
Warhol is vooral beroemd om zijn 'vlakke' en contrastrijke schilderijen en zeefdrukken van verpakte producten en alledaagse objecten zoals Campbell's soepblikken, bloemen en de banaan op de cover van het album The Velvet Underground and Nico (1967), als ook voor zijn gestileerde portretten van 20e-eeuwse beroemdheden als Marilyn Monroe, Elvis Presley, Judy Garland en Elisabeth Taylor.


Presentatiefilm over enkele van zijn werken:


  Andy Warhol in het vierde leerjaar:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten